تعطيلي احداث يادمان والفجر 4 توسط محيط زيست
نوشته شده توسط : سوران زندی
 
مديركل بنياد حفظ آثار كردستان اعلام كرد؛
تعطيلي احداث يادمان والفجر 4 توسط محيط زيست

خبرگزاري کرد نیوزز: مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان با اشاره به نياز نقاط عملياتي دفاع مقدس اين استان به احداث يادمان‌ها، گفت: متاسفانه محيط زيست استان مانع از احداث يادمان شهداي والفجر 4 ميشود..


 

داوود مهاجر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج اظهار داشت: چند روز پيش عوامل محيط زيست شهرستان مريوان به همراه دو مامور با حضور در محل يادمان والفجر 4 كه در حاشيه درياچه زريوار قرار دارد مراجعه و مانع ادامه اجراي اين پروژه شده‌اند.
به گفته وي، مخالفت محيط زيست با احداث يادمان‌ها در طول سال گذشته بارها منجر به تعطيل شدن پروژه‌ها شده است كه خوشبختانه با پيگيري بنياد حفظ آثار استان باز روند اجرايي آنها استمرار يافت.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان افزود: اما چند روز پيش محيط زيست مريوان عمليات احداث يادمان والفجر 4 و شهداي اين مكان كه در ارديبهشت 88 همزمان با حضور مقام معظم رهبري در كردستان آغاز شد را تعطيل كردند.
به گفته مهاجر اين موضوع توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان با فرماندار مريوان مطرح شد، كه وي از اين برخورد اظهار بي‌اطلاعي كرده و نسبت به پيگيري و بررسي موضوع قول مساعد داده است.
وي خاطرنشان كرد: در حالي كه همه نهادها و ارگان‌ها بايد در امر فعاليت‌هاي ارزشي و تاثيرگذار از جمله راهيان نور و پاسداشت و گراميداشت مقام والاي شهدا گام بردارند، خود به نوعي مانع ادامه كار شوند، جاي تاسف دارد.
به گفته وي، امروزه بعضي از ارگان‌ها به جاي حمايت از اينگونه حركت‌ها در استان خود مانعي بر سر راه ادامه و اجراي اين برنامه‌ها مي‌شوند.

* ضرورت ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب براي راهيان‌نور كردستان
مهاجر بر ضرورت ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب در بحث راهيان نور در اين استان تاكيد كرد و گفت: استان كردستان با وجود داشتن ظرفيت‌هاي بسيار ارزشمند در بحث راهيان نور از نظر زيرساخت‌هاي مناسب براي ميزباني زائران با مشكل مواجه است.
وي نبود راه مناسب براي رسيدن به يادمان‌ها را از مشكلات اصلي در استان عنوان كرد و افزود: در طول سال‌هاي اخير كارهاي صورت گرفته ولي تا رسيدن به نقطه مطلوب در بحث زير ساخت راه‌ها فاصله داريم.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان با بيان اينكه در اين استان يادمان‌هاي زيادي براي بازديد زائران وجود دارد، تصريح كرد: به دليل نبود زيرساخت‌ها و امكانات مناسب زائران راهيان نور كه وارد اين استان مي‌شوند تنها از چند منطقه عمليات بازديد مي‌كنند.
مهاجر تاكيد كرد: بايد زيرساخت‌هاي لازم براي بازيد زائران در ديگر مناطق عملياتي استان فراهم كرد.
وي افزود: در سفر دوم هيئت دولت با پيشنهادهايي كه از سوي استان مطرح شد حمايت‌هاي مختصري براي ايجاد زيرساخت‌ها در يادمان‌هاي استان تخصيص گرفت ولي با توجه به مشكلات و نيازهاي اين اماكن بايد اين مهم تقويت شود.
مديركل بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان تصريح كرد: با استفاده از امكانات و ظرفيت‌هايي كه داشتيم در يادمان‌هاي شهرستان‌هاي بانه و مريوان اقداماتي صورت گرفته اما نيازمند كارهاي اساسي‌تري هستيم.
وي افزود: در حال حاضر يادمان شهدا باشگاه افسران سنندج كاملا آماده است ولي در بحث ديگر يادمان‌ها با وجود كارهاي كه انجام شده است، هنوز با مشكلاتي روبه‌رو هستيم.
مهاجر افزود: يكي از دغدغه‌هاي اصلي در كنار مركز فرهنگي باشگاه افسران به عنوان يكي از مكان‌هاي زيارتي كاروان‌هاي راهيان نور، وجود بازار معروف به شيطان بازار در كنار اين مكان مقدس است كه بايد براي جابه‌جايي آن چاره‌اي انديشيد.
وي بر ساماندهي يادمان‌هاي شهداي استان تاكيد كرد و افزود: در حال حاضر يادمان‌هاي شهدا در مرز سيرانبند بانه، استانداري كردستان، كوي سازماني لشكر 28 پياده كردستان و باشگاه افسران سنندج وجود دارد كه ساماندهي آنها در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كار بسيار ارزشمندي است.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان در پايان افزود:‌ براي تقويت كار اساسي در بحث راهيان نور در كردستان همه ارگان‌ها و ادارت بايد با تعامل و مشاركت گام بردارند.
 




:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: